This much neglected stamp has been the subject of a long tradition of philatelists NOT using their eyes or magnifying glasses but having an unbroken belief in what has been written in successive catalogues for more than 120 years now from one copy-cat to another:
Can we not see the delicate lines of engraving in the scroll of "Argentina" and the nerves of the leaves ?
Can we not see the first horizontal line not touching the branch in the upper right corner??? or the delicate parallelogrammes in between the sun-rays??
In the GJ '09 catalogue on the pages 55-57 we find the "Dibujo de una carta" typographed by Bradbury Wilkinson, London; the numbers 63+65 refer to the 12c ultramar that is to have the "sin colita" in 10 out of the 100 stamps of a sheet.
If the number 66 12c azul verdoso would be just a different colour, the use of a different ink whilst still with the same plates, the colita would be there as well. And of course there would NOT be the pointed-out above differences, wouldn't it??
Even if you can not belief that the azul verdoso was printed in recess by Bradbury Wilkinson; and even if you can not find evidence in the Archives, then still the many differences in design between the 12c ultramar and the 12c azul verdoso deserve to be mentioned....
GOOGLE:
Este sello se ha descuidado mucho el tema de una larga tradición de filatelistas no utilicen sus ojos o lentes de aumento, pero tienen una fe inquebrantable en lo que se ha escrito en los sucesivos catálogos de más de 120 años de una copia gato a otro:
¿No podemos ver las líneas delicadas de grabado en el rollo de "Argentina" y los nervios de las hojas?
¿No podemos ver la primera línea horizontal sin tocar la rama en la esquina superior derecha??? o la parallelogrammes delicatwe entre los rayos del sol??
En el '09 Catálogo de GJ en las páginas 55-57 se encuentra el "Dibujo de una carta" tipografiado por Bradbury Wilkinson, de Londres, en los números 63 65 se refieren a la ultramar 12c que es tener la "sin colita" en 10 de los 100 sellos de la hoja.
Si el número 66 12c azul verdoso sería sólo un color diferente, el uso de una tinta diferente, mientras sigue con las mismas placas, la colita estaría allí también. Y, por supuesto, no sería el señalado anteriormente-las diferencias, ¿no??
Incluso si usted no puede creer que el azul verdoso fue impreso en receso por Bradbury Wilkinson, e incluso si usted no puede encontrar pruebas en los archivos, entonces todavía muchas diferencias en el diseño de Ultramar entre el 12C y 12c azul verdoso merecen ser mencionadas ....